Укупно приказа странице

среда, 11. октобар 2017.

Нада Петровић / O Андреју и Анатолију



                       O Андреју и Анатолију



За Андреја В: Курпатова сам чула пре неколико година у Русији. О његовим књигама и филозофији живљења ми је тада причао Молдавац Анатолиј који је био један од најобразованији људи које сам тамо, на градилишту, упознала. Оно што сам сазнала од Анатолија је и то да је завршио тек неколико разреда основне школе иако је радио као један од најбољих шефова бригаде за машинско малтерисање. Успут ми је рекао да је то тек да се одмори од места руководиоца великог градилишта. Питала сам га како је то савладао, одговорио ми је: Самоуко. И то његово „самоуко“ је ишло дотле да је могло о свему и свачему да се са њим прича. Знао је много и желео своје знање и другима да пренесе. Једном ми рече: „Знаш. Школовање је чисто губљење времена. Дресура која човеку не да да постане најбољи у ономе што му је суђено. Довољно је децу научити да пишу и читају, основне математичке операције, да негују своју радозналост и још понешто, али најважније је научити их да буду добри људи и да воле да читају и да воле људе“.
И да не настављам о Анатолију. Временска дистанца уме да улепша људе као и да их унакази. Једини сведок времена није онај који памти него оно што је у тренутку дешавања записано. Да не настављам о Анатолију јер наставићу причу о Дневнику који сам у Русији, док сам радила за „Путеве“ из Ужица који су ме обманули за договорену плату, који ми нису уплаћивали социјално ни пензионо... Уместо приче из тог периода да се вратим Андресју В. Купранову и осећању док сам слушала звучну књигу: „Како променити однос према животу“. Наиме, популарна психологија коју сам раније читала на ове просторе је стизала већином са енглеског говорног подручја. Ово је прва књига коју сам имала прилике да „прочитам“, а да је није Американац написао. Начин на који објашњава конкретне проблеме и решења изузетно је пријемчив. О књизи издавач каже: „Razni ljudi imaju razne psihološke probleme. Međutim, u osnovi svih tih problema nalaze se četiri glavne greške koje svi pravimo.Mi osećamo uznemirenost zbog iluzije opasnosti, doživljavamo razočaranja zbog iluzije sreće, patimo zbog istoimene iluzije i imamo konflikte sa drugim ljudima zbog iluzije međusobnog razumevanja. Ove iluzije se nalaze u našoj podsvesti, a cena koju za njih plaćamo je ogromna. Dakle, ako zaista želimo da budemo srećni, moramo da znamo šta predstavljaju ove "klasične greške" i da imamo uputstvo za borbu sa njima. I jedno i drugo ćete naći u ovoj knjizi.“
Топла препорука за све оне који желе нешто ново из области живота да науче и оне који желе на нешто потиснуто и заборављено да се подсете.


                                                                                Нада Петровић


Нема коментара:

Постави коментар